
Az Instagram belső mérés alapján állítja, hogy 2017-ben…
már több, mint 25 millió üzleti profit találhattunk meg a platformon, és több mint 2 millióan használták ezt hirdetési célokra.
Miért fontos, hogy te is ott legyél?
Több, mint 200 millió felhasználó naponta legalább egy üzleti profilt meglátogat Instán, emellett az emberek 60%-a állítja, hogy új termékeket fedez fel az alkalmazás segítségével.
Ja, amúgy a legtöbbet megtekintett bejegyzések harmada vállalkozásoktól származik.
Meggyőztelek? Remek! Akkor lássuk, hogy tudod létrehozni céges Instagram profilodat!
#1: Töltsd le az appot, amely elérhető az App store-ban, a Google Play Áruházban, de még a Windows Phone Áruházban is!
#2: Regisztrálj! Ehhez meg kell adnod a telefonszámod, vagy e-mail címed és választott jelszavad. Ezután válassz egy egyszerű felhasználónevet.

A regisztráció befejeztével válaszolnunk kell, hogy nagyon nagykorúak vagyunk-e már, illetve megkereshetjük ismerőseinket, hogy el tudjuk kezdeni építeni a közösségünket. Én ezt a lépést most kihagytam.

Állíts be egy profilképet! A képet importálhatod Facebookról, a galériádból, vagy akár készíthetsz egy újat a kameráddal is. Az utóbbit nem ajánlom, inkább egy jó minőségű, esztétikus, téged/ a terméked/ a szolgáltatásodat megfelelően vizualizáló képet állíts be. Ezzel a lépéssel befejzted a regisztrációt!

#2: Kattints a profil módosítása fülre, és add meg a hiányzó adataid! Érdemes közzétenned a honlapod elérhetőségét és egy e-mail címet, valamint egy telefonszámot, melyen felvehetik követőid veled a kapcsolatot. Fontos! A levelezési címedre fogsz kapni egy üzenetet, melyen keresztül meg kell erősítened, hogy a profil hozzá tartozik.

#3: Ugyanígy a profil szerkesztése fülön válaszd ki a “Váltás professzionális fiókra” opciót! Itt kiválaszthatod, hogy a profil vállakozáshoz tartozik, vagy úgynevezett “creator”-hoz. Én az utóbbi lehetőséget választottam ki, majd kategóriaként a közszereplőt állítottam be. Ezt lehetőséged van eltüntetni, vagy szerepeltetni a profilodon.

#4: Gratulálok, kész is vagy mindennel! Így már lehetőséged nyílik hirdetni, promóciókban részt venni és accountod is bővül egy “Elemzések” funkcióval, melyet a jobb alsó fogaskerék segítségével tudsz elérni. Itt különféle statisztikákat fedezhetsz fel a követőidről. Ráadásul a bejegyzéseid alatt is meg fog jelenni egy “Elemzések megtekintése” opció, aminek segítségével nem csak a kedvelések és kommentek számát láthatod, hanem azt is, hogy hányan küldték tovább privát üzenetben, vagy mentették el későbbre a képed. Mivel “Feri, a fikusz” egy új profil, így általa nem tudnám szemléltetni, hogy milyen infókkal lesztek gazdagabbak. A saját profilomon az Elemzések fül az alábbiakat mutatja:


Láthatod, követőid mely napokon és mely órákban aktívak leginkább; figyelheted, hogy alakul az elért emberek száma a megjelenések számához képest, mely országokból és városokból származnak a követőid és milyen korcsoportba tartoznak. A fenti információk mind segítségedre lesznek a legnagyobb hatékonyságú, legeffektívebb kommunikáció elérésében.
További tippekért és hasznos információkért kövesd figyelemmel blogunkat, valamint kövess minket Facebookon és Instán!
A belső mérés információi innen származnak.

4 éve segítek vállalkozásoknak kihozni a bennük rejlő potenciált online marketing eszközök segítségével. Akár marketingstratégiai témában, akár “hova kattintsak a Facebook hirdetéskezelőben” jellegű problémád van, számíthatsz rám, mert nem csak beszélek arról, hogy milyen lehetőségek vannak számodra, hanem nap mint nap használom is ezeket az eszközöket.